Πώς να δημιουργήσεις ένα καλό προφίλ εργασίας

Πώς να δημιουργήσεις ένα καλό προφίλ για να βρεις δουλειά

Το ίντερνετ έχει γίνει πλέον το κατεξοχήν μέσο αναζήτησης και προβολής προφίλ εργασίας. Οι περισσότεροι υποψήφιοι αντί να παραδίδουν εκτυπωμένα αντίγραφα, του βιογραφικού τους, προτιμούν να τα στέλνουν ηλεκτρονικά ενώ και οι εργοδότες, με τη σειρά τους, χρησιμοποιούν το ίντερνετ ως βασικό εργαλείο τους.

Το προσωπικό σου προφίλ εργασίας (στα αγγλικά Personal Branding) είναι το πώς σε βλέπουν οι υπόλοιποι. Στην εποχή του διαδικτύου η επιτυχημένη αναζήτηση εργασίας περνά από τη δημιουργία ενός διαδικτυακού προφίλ που θα είναι ελκυστικό για τους εργοδότες. Αυτό περιλαμβάνει τη μέγιστη εκμετάλλευση του LinkedIn, τις γνώσεις για τη δημιουργία ενός blog και την κινητοποίησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Περισσότερα από τους μισά άτομα που αναζητούν εργασία στο ίντερνετ, χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το LinkedIn είναι το πιο δημοφιλές ανάμεσα στους υποψήφιους εργαζόμενους και ακολουθούν το Twitter και το Facebook. Το LinkedIn αποτέλεσε επανάσταση στον κόσμο της αναζήτησης εργασίας καθώς έδωσε στους εργοδότες πρόσβαση σε βιογραφικά εργαζόμενων από όλον τον κόσμο.

Οι εργοδότες ασχολούνται, μεταξύ άλλων, με αναζητήσεις στο Google, την παρακολούθηση των blogs και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το ίντερνετ έφερε επανάσταση στην αναζήτηση μη εξειδικευμένου προσωπικού αλλά επίσης και στελεχών και experts διαφόρων τομέων. Σήμερα υπάρχουν ακόμα και πολυεθνικές εταιρίες HR που ανατρέχουν στο διαδίκτυο για να βρουν εργαζομένους σε εταιρίες διαφόρων χωρών.

Από πού να αρχίσεις:
– Προσδιόρισε ποιος είσαι και τι κάνεις
Κάνε μια λίστα με αυτά που έχεις επιτύχει, πού έχεις ξεχωρίσει και πού έχεις αποτύχει (ώστε να βελτιώσεις τα αδύνατα σημεία σου). Οι συγγενείς και οι φίλοι σου μπορούν να σε βοηθήσουν να συνειδητοποιήσεις ποια είναι τα δυνατά και αδύναμα σημεία σου.

Πρώτα από όλα πρέπει να απαντήσεις σε μερικές ερωτήσεις όπως: «Τι μπορώ να κάνω για να διαφοροποιηθώ από τους υπόλοιπους;» ή «Ποιο χαρακτηριστικό μου με κάνει ξεχωριστό;». Το προφίλ σου είναι το αποτέλεσμα των επαγγελματικών και κοινωνικών εμπειριών σου: οι εταιρίες όπου έχεις εργαστεί, τα αθλήματα που κάνεις, τα χόμπι και τα πιστεύω σου.

Αν ο σκοπός σου είναι να βρεις τη δουλειά που ονειρεύεσαι, πρέπει να δώσεις βάρος στο πώς θα διαφοροποιηθείς όσον αφορά το επαγγελματικό σου προφίλ. Καθώς το προφίλ σου είναι σημαντικό για το παρόν και το μέλλον σου, θα χρειαστεί να το προσαρμόζεις κάθε φορά που αλλάζεις προτιμήσεις ή σχέδια για το μέλλον. Όσο πιο νωρίς ξεκινήσεις, τόσο πιο σύντομα θα δεις αποτελέσματα.

– Προσδιόρισε τους επαγγελματικούς σου στόχους
Η αυτογνωσία και η συνειδητοποίηση των δυνατών και αδύναμων σημείων σου είναι σημαντικά για να σχεδιάσεις τη στρατηγική σου και να καθορίσεις το στόχο σου. Στη συνέχεια θα χρειαστείς βέβαια κίνητρο και αυτοκυριαρχία για να μη τον χάσεις.

– Προσδιόρισε σε ποιον απευθύνεσαι
Σκέψου το προσωπικό σου προφίλ σαν ένα προϊόν το οποίο θέλεις να προωθήσεις στην αγορά. Σ’ αυτήν την περίπτωση πρέπει να σκεφτείς πώς θα γίνεις ελκυστικός για τον «πελάτη» και για να το κάνεις αυτό χρειάζεται να σκεφτείς πρώτα τι είδους «προϊόν» είσαι και ποια είναι τα χαρακτηριστικά σου: ικανότητες, δεξιότητες, προτιμήσεις, προοπτικές… Το να ξέρεις πώς να «πουλήσεις» τα χαρακτηριστικά που σε κάνουν μοναδικό είναι το κλειδί για την επιτυχία.

– Πώς να διαφημίσεις τον εαυτό σου
Το προσωπικό σου προφίλ δεν είναι κάτι που το φτιάχνεις μια φορά και μετά το εγκαταλείπεις. Για να είναι αποδοτικό χρειάζεται να το κρατάς ενημερωμένο.

Για να το κάνεις αυτό:
1. Κάνε τακτικούς ελέγχους στο διαδίκτυο για σένα. Μια έρευνα για το όνομά σου στις μηχανές αναζήτησης θα σου δείξει τις τρέχουσες πληροφορίες που υπάρχουν για σένα στο διαδίκτυο. Αν αυτό που βρίσκεις δε σου αρέσει, μην ανησυχείς. Μπορείς να το αλλάξεις αλλά θα αποτελέσει τη βάση από όπου θα ξεκινήσεις.

Οκτώ συμβουλές για να βελτιώσεις την εικόνα σου διαδίκτυο

  • Ξεκαθάρισε τους στόχους σου.
  • Να είσαι ειλικρινής: μην υπερβάλλεις στην εκπαίδευση ή στην επαγγελματική σου εμπειρία.
  • Κράτα το προφίλ σου ενημερωμένο.
  • Δώσε προσοχή στην ποιότητα και στο περιεχόμενο των εικόνων που ανεβάζεις.
  • Να ελέγχεις τα κείμενά σου πριν τα δημοσιεύσεις ως προς το περιεχόμενο και την ορθογραφία.
  • Να γράφεις μόνο γι’ αυτά που ξέρεις. Μην ξεχνάς ότι εκτίθεσαι σε ειδικούς όλων των τομέων.
  • Να δημοσιεύεις τη γνώμη σου αλλά να σέβεσαι και τις γνώμες των άλλων.
  • Να απαντάς σε όλα τα μηνύματα. Ποτέ δεν ξέρεις ποιος βρίσκεται από πίσω.

2. Συνέχισε ή άρχισε να συμμετέχεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter, το Facebook ή το YouTube. Είναι ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για να γνωρίσεις νέα άτομα αλλά πρόσεχε να μην εκτίθεσαι υπερβολικά. Ένα προσωπικό προφίλ που σε αντιπροσωπεύει πραγματικά και τονίζει τα καλά σου σημεία είναι πολύ σημαντικό. Δεν πρέπει να φοβάσαι να εκφράσεις τις προσωπικές σου προτιμήσεις και γούστα, πάντα μέσα στα πλαίσια της κοινής λογικής.

3. Να χρησιμοποιείς πάντα το ίδιο όνομα στα διάφορα προφίλ ώστε να μπορούν να συσχετιστούν μεταξύ τους και με σένα.

4. Δημιούργησε έναν επαγγελματικό λογαριασμό στο LinkedIn. Έτσι θα μπορέσεις να γνωρίσεις και να έρθεις σε επαφή με άλλους επαγγελματίες του τομέα σου και να γίνεις γνωστός. Επιπλέον μπορεί να γνωρίσεις συνεργάτες για την υλοποίηση νέων σχεδίων.

5. Δημιούργησε το προσωπικό σου blog. Με αυτόν τον τρόπο θα προωθήσεις το προσωπικό σου προφίλ και θα δώσεις στους άλλους την ευκαιρία να πάρουν μια ιδέα για το ποιος είσαι. Γι’ αυτό χρειάζεται να δημοσιεύεις τακτικά κείμενα και κυρίως να απαντάς στα σχόλια που σου κάνουν. Σαν επαγγελματίας μπορείς να αναρτήσεις στο blog σου βίντεο με παρουσιάσεις, γραφικά, εικόνες και κείμενα όπου φαίνονται οι γνώσεις σου πάνω στο αντικείμενό σου. Για τους εργοδότες τα blogs δίνουν πολλές πληροφορίες για τους υποψήφιους καθώς δείχνουν τις γνώσεις τους, τις επικοινωνιακές τους ικανότητες, τις αξίες και τις απόψεις τους αλλά και τον τρόπο που αντιδρούν στις κριτικές και στις αντίθετες απόψεις.

– Μείνε ενημερωμένος
Επικαιροποίησε το προφίλ σου με μερικές απλές κινήσεις: βάλε μια επαγγελματική φωτογραφία και γράψε σε λίγες γραμμές τι σε κάνει να ξεχωρίζεις. Έτσι κάθε εργοδότης θα μπορεί να πάρει μια ιδέα για σένα σε λιγότερο από 30’’.

Ενημέρωνε συνεχώς τα προφίλ σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δημοσίευε τα πρότζεκτ που υλοποιείς και σιγά σιγά περισσότεροι άνθρωποι θα μαθαίνουν για σένα. Ανανέωνε κατά διαστήματα το προσωπικό σου προφίλ προσθέτοντας πληροφορίες: το αρχικό σου προφίλ δε θα ανταποκρίνεται για πάντα στην πραγματικότητα. Συνέχισε να ενημερώνεσαι για τις νέες εξελίξεις στον τομέα σου και να επεκτείνεις τις γνώσεις σου. Δε μπορείς να θεωρείσαι ειδικός αν δεν γνωρίζεις τις τελευταίες εξελίξεις.

Αυτές οι πρακτικές είναι μέρος μια στρατηγικής στην οποία το προσωπικό σου προφίλ ή στυλ παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Το προφίλ σου περιλαμβάνει όλα όσα δημοσιεύεις στο διαδίκτυο και οι ειδικοί συμφωνούν για τη σημασία του να κρατάς ενημερωμένες τις σελίδες σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να εκφράζεις γνώμη και κυρίως να μην αμελείς να απαντάς σε όλα τα μηνύματα που σου στέλνουν.

Αν μια εταιρία χρειάζεται ένα διακριτικό υπάλληλο για εμπιστευτικές εργασίες, μπορεί να πάρει μια ιδέα για τη διακριτικότητα ενός ατόμου από το προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τον ίδιο τρόπο, ανάλογα με τις απαιτήσεις της θέσης, οι εργοδότες αναζητούν αντίστοιχα προσόντα. Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που οι εργοδότες επιθυμούν να έχει ένας εργαζόμενος ανεξάρτητα από τη θέση του στην εταιρία: οι γνώσεις πάνω στο αντικείμενο που φαίνονται στο blog, ο τρόπος που σχετίζεται με τους άλλους χρήστες του διαδικτύου, το είδος των πληροφοριών που μοιράζεται και ο τρόπος έκφρασης (ορθογραφία, λεξιλόγιο κ.α.). Όταν βρουν έναν εργαζόμενο που ταιριάζει στα κριτήριά τους, ξεκινούν την επαφή μαζί του.

Η ιδανική στρατηγική είναι ένας συνδυασμός αναζήτησης αγγελιών και δημιουργίας ενός ελκυστικού προσωπικού προφίλ. Μην ξεχνάς ότι η κοινωνική δικτύωση είναι μόνο το μέσο που θα σε οδηγήσει στην προσωπική επαφή και τη συνέντευξη, όπου θα πρέπει εξίσου να ξέρεις πώς να «πουλήσεις» τον εαυτό σου.

Author: Maria Sgouri

Ετικέτες:

Ένα σχόλιο στο Πώς να δημιουργήσεις ένα καλό προφίλ εργασίας

  1. Πίνγκμπακ: Εύρεση εργασίας χωρίς αναζήτηση;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.