Ξεκίνα τη δική σου επιχείρηση και βγες από την ανεργία

Ξεκίνα τη δική σου επιχείρηση και βγες από την ανεργία

Κάποιοι ειδικοί πιστεύουν ότι για τους ανέργους το να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση είναι η καλύτερη επιλογή. Βέβαια, η αυτοαπασχόληση δεν είναι εύκολη, ειδικά αν μέχρι τώρα το μόνο που έχεις κάνει είναι να ψάχνεις για δουλειά. Γι’ αυτό, παρακάτω αναλύουμε κάποια σημεία ώστε να αποφασίσεις αν αυτή η επιλογή είναι η κατάλληλη για σένα ή όχι.

Καλύτερα να ψάξεις δουλειά ή να τη φτιάξεις;
Να μια καλή ερώτηση. Η αναζήτηση εργασίας γίνεται όλο και πιο δύσκολη λόγω της μεγάλης μικρής ζήτησης από την πλευρά των εργοδοτών και τη μεγάλη προσφορά από τη πλευρά των εργαζομένων. Είναι ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Οι εταιρίες γνωρίζουν ότι έχουν το πάνω χέρι και μπορούν να προσφέρουν συνεχώς χαμηλότερους μισθούς και χειρότερες συνθήκες εργασίας με το σκεπτικό ότι αν κάποιος δε δεχτεί, θα βρεθεί κάποιος άλλος στη θέση του.

Επιπλέον, έχει σημάνει το τέλος της σταθερότητας στην εργασία. Πολλές θέσεις εργασίας θα σταματήσουν να υπάρχουν τα επόμενα χρόνια και πολλοί θα οδηγηθούν στην ανεργία. Θα αντικατασταθούν από υπολογιστικά προγράμματα, εργαζόμενους σε άλλες χώρες ή θα αμείβονται λιγότερο. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν είναι άσχημη ιδέα να ανοίξεις τη δική σου επιχείρηση. Σε τελευταία ανάλυση κανείς δε μπορεί να σε απολύσει και το μέλλον σου εξαρτάται βασικά από εσένα τον ίδιο.

Πώς να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση

#1 Για να ξεκινήσεις τη δική σου δουλειά πρέπει να είσαι διαφορετικός
Χρειάζεται να προσφέρεις κάτι που είναι διαφορετικό από αυτό που υπάρχει ήδη στην αγορά ή στον τομέα στον οποίο σκοπεύεις να δραστηριοποιηθείς. Εξειδικεύσου σε κάτι που λίγοι γνωρίζουν και έτσι ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης θα λειτουργήσει υπέρ σου.

Ψάξε ανάμεσα σ’ αυτά που ξέρεις να κάνεις. Ξεκίνα ψάχνοντας τι ξέρεις να κάνεις καλά καθώς και τι σου ταιριάζει. Όλοι έχουμε μια ικανότητα που μας κάνει μοναδικούς. Ανάμεσα στα παράξενα πράγματα που ξέρεις να κάνεις, ψάξε κάτι που μπορεί να σου αποφέρει κέρδος. Γιατί νομίζεις ότι π.χ. ο Ρονάλντο ή ο Μέσι κερδίζουν εκατομμύρια κάθε χρόνο; Διότι κανείς δε μπορεί να κάνει αυτό που κάνουν και γι’ αυτό αυτοί ορίζουν την τιμή τους. Διότι μόνο αυτοί προσφέρουν κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους, κάτι μοναδικό.

Μπορείς να κάνεις το ίδιο; Μπορεί να μην κερδίσεις εκατομμύρια αλλά σίγουρα μπορείς να προσφέρεις κάτι διαφορετικό. Σκέψου ένα επάγγελμα με τρία επίθετα. Αν για παράδειγμα έχεις σπουδάσει νομική, αντί να λες ότι είσαι «δικηγόρος» μπορείς να δηλώνεις «δικηγόρος εξειδικευμένος στο εμπορικό δίκαιο και τη διεθνή οικονομία». Έτσι κανείς δε θα σκεφτεί ότι είσαι ένας ακόμα δικηγόρος, τώρα είσαι μοναδικός. Φαίνεται ότι είναι πολύπλοκο αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε: «ειδικός κυνηγός ταλέντων στον οικονομικό τομέα» αντί για «στέλεχος ανθρώπινου δυναμικού» ή «ιδιοκτήτης εταιρίας ανακαινίσεων πιστοποιημένη από διάφορες κατασκευαστικές εταιρίες» αντί για «ιδιοκτήτης εταιρίας ανακαινίσεων». Όπως βλέπεις σημασία έχει να εξειδικεύεσαι και είσαι διαφορετικός.

#2 Βρες τον τομέα σου
Το δεύτερο βήμα είναι να βρεις την αγορά ή το κομμάτι της αγοράς όπου θα δραστηριοποιηθείς. Μην είσαι γενικευμένα σχετικός, γίνε ειδικός σε ένα πολύ συγκεκριμένο τομέα, αυτός είναι ο τρόπος να βγάλεις λεφτά τον 21ο αιώνα. Αντί ψάχνεις δουλειά, ψάξε μια νέα αγορά. Με άλλα λόγια, ψάξε μια ομάδα ανθρώπων που έχει μια ανάγκη και είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν για την ικανοποιήσουν.

Όταν έρθει η στιγμή να φτιάξεις τη δική σου δουλειά, θέσε το εξής ερώτημα: «ποια ανάγκη ικανοποιώ ή ποιο πρόβλημα λύνω;». Όταν καταφέρεις να απαντήσεις σ’ αυτήν την ερώτηση, το μόνο που σου μένει είναι να δημιουργήσεις τη δική σου «πρόταση αξίας». Αυτό σημαίνει να προσδιορίσεις τα πλεονεκτήματα που έχει ένας πελάτης όταν σε προσλάβει να λύσεις το πρόβλημά του ή να ικανοποιήσεις την ανάγκη του.

Συνήθως, οι πελάτες πληρώνουν κάποιον που τους λύνει τα προβλήματα, τους ικανοποιεί τις ανάγκες, τις επιθυμίες ή τις προσδοκίες τους και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα όταν βλέπουν ότι η λύση τους προσφέρει μια επιπλέον αξία. Η επιπλέον αξία πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

• Οικονομία: είναι πιο φτηνό από αυτό που προσφέρουν οι βασικοί ανταγωνιστές. Πάρε για παράδειγμα τις αερογραμμές χαμηλού κόστους. Θα πρέπει να κάνεις κάτι παρόμοιο.
• Ταχύτητα: μπορείς να λύνεις τα προβλήματα και να ικανοποιείς τις επιθυμίες των πελατών πιο γρήγορα από τους άλλους. Πάρε για παράδειγμα τις αλυσίδες fastfood.
• Αποτελεσματικότητα: λύνεις το πρόβλημα καλύτερα από τους ανταγωνιστές σου. Πάρε για παράδειγμα τη Google που έγινε η νούμερο ένα μηχανή αναζήτησης διότι κατάφερε να βρίσκει περισσότερες ιστοσελίδες με καλύτερο αλγόριθμο και σε λιγότερο χρόνο από τις άλλες μηχανές αναζήτησης.
• Αποκλειστικότητα: προσφέρεις μια αποκλειστική υπηρεσία. Πάρε για παράδειγμα τα πολυτελή ξενοδοχεία ή τις υπηρεσίες VIP.
• Ευκολία: κάνεις τη ζωή του πελάτη σου εύκολη. Πάρε για παράδειγμα τις μηχανές αναζήτησης ταξιδίων στο διαδίκτυο που μπορούν να συγκρίνουν εκατοντάδες τιμές σε δευτερόλεπτα.

Όταν βρεις σε ποιον τομέα θα δραστηριοποιηθείς είναι ώρα να γίνεις γνωστός. Σήμερα, χάρη στο διαδίκτυο μπορείς να γίνεις γνωστός σε εκατομμύρια ανθρώπους και να προσφέρεις τις υπηρεσίες σου και το κάτι διαφορετικό που θα αποτελέσουν την «πρόταση αξίας» σου.

#3 Αναζήτησε τον πρώτο σου πελάτη
Αν έχεις βρει ήδη το επάγγελμα με τα τρία επίθετα και την αγορά στην οποία θα απευθυνθείς, το επόμενο βήμα είναι να βρεις τον πρώτο σου πελάτη. Για να το καταφέρεις προσπάθησε να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις:

• Ποιος θα είναι ο πελάτης μου; θα είναι εταιρία, ιδιώτης, ελεύθερος επαγγελματίας, άνεργος;
• Μπες στη θέση του πελάτη σου. Ποια είναι τα προβλήματα της καθημερινότητάς του που τον κουράζουν, τον αγχώνουν, τον αποσυντονίζουν;
• Τι είδους λύση χρειάζεται; Με άλλα λόγια, τι θα του πουλήσεις: προϊόντα, υπηρεσίες ή και τα δύο.
• Πόσα χρήματα είναι διατεθειμένος να πληρώσει; Χρειάζεται ο πελάτης σου να έχει τη δυνατότητα και την επιθυμία να σε πληρώσει για να μπορέσεις να ζήσεις από αυτή τη δουλειά.

Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις θα προσδιορίσουν το πρότυπο του πελάτη σου, δηλαδή μια λεπτομερής περιγραφή του. Τώρα μπορείς να βγεις να τον αναζητήσεις. Πώς μπορείς να τον βρεις; Πολύ εύκολα: μέσω της ηλεκτρονικής δικτύωσης, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις, μέσω του Linkedin και του Twitter ή μέσω γνωστών και φίλων.

#4 Διατήρησε το κίνητρο
Αφού ξεκινήσεις, το κλειδί είναι να μη σταματήσεις. Όπως όλα τα πράγματα χρειάζεται επιμονή και υπομονή και με αυτήν την έννοια χρειάζεται να δίνεις το 100% σου. Το είσαι αφεντικό του εαυτού σου απαιτεί πειθαρχεία αλλιώς η επιχείρησή σου θα καταρρεύσει. Είναι απαραίτητο να απαιτείς από τον εαυτό σου να βελτιώνεται και να μαθαίνει καθημερινά για να μείνεις στην αγορά.

Ο καθένας μπορεί να επιτύχει ό,τι βάλει στο νου του αν προσπαθήσει όσο χρειάζεται. Βάλε ένα στόχο και κάνε το πρώτο βήμα για τον επιτύχεις. Ξεκίνα ένα χόμπι που μπορεί να μετατραπεί σε δουλειά και βγες από την ανεργία. Γνώρισε κόσμο που μπορεί να σε βοηθήσει. Κινητοποιήσου!

Author: Maria Sgouri

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.