Δες ποιές είναι οι πιθανότητες να βρεις δουλειά!

Το πιο συχνό παράπονο της εποχής μας είναι ότι δεν υπάρχουν δουλειές και όσες υπάρχουν είναι κακοπληρωμένες. Σε αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσουμε να εκτιμήσεις τις πιθανότητες που έχεις να βρεις δουλειά και πώς να τις αυξήσεις, ώστε να μη χάνεις χρόνο ψάχνοντας.

Είναι πράγματι κρίμα να βλέπεις ανθρώπους που ξόδεψαν χρόνια και χρήματα σε σπουδές να ψάχνουν επί μήνες για μια δουλειά που να τους συναρπάζει και να καταλήγουν να συμβιβάζονται σε δουλειές που δεν τους αρέσουν και που πληρώνονται με λίγα χρήματα.

Πώς θα ξέρεις αν θα βρεις δουλειά;
Το πρώτο που πρέπει να ξέρεις είναι ότι οι πιθανότητες να βρεις δουλειά εξαρτώνται από δύο βασικούς παράγοντες: την προσφορά θέσεων εργασίας και τη ζήτηση εκ μέρους των υποψηφίων. Αυτή η σχέση καθορίζει την αγορά εργασίας. Αν, για παράδειγμα, στην Ελλάδα προσφέρονται 300 θέσεις προγραμματιστών και κάνουν αίτηση 3,000 άτομα υπάρχει πλεόνασμα υποψηφίων στην αγορά εργασίας και οι πιθανότητες να βρεις δουλειά θα είναι 300 θέσεις / 3,000 υποψήφιοι = 0,1 δηλαδή 1 στις 10. Αν λοιπόν θέλεις να αυξήσεις τις πιθανότητες να βρεις δουλειά, πρέπει να ψάξεις μια αγορά εργασίας με το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό προσφερόμενων θέσεων ανά εργαζόμενο.

Απλό, έτσι; Μάλλον δεν θα είναι και τόσο απλό όταν συναντάς τόσους ανθρώπους να ψάχνουν επί μήνες δουλειά και να λένε «δεν υπάρχουν δουλειές στην ειδικότητά μου». Αν όμως έκαναν την παραπάνω απλή σκέψη, θα συνειδητοποιούσαν ότι πιθανότατα προσπαθούν να βρουν δουλειά σε μια αγορά εργασίας με λίγες θέσεις και πολλούς υποψήφιους και ότι ίσως θα έπρεπε να αναζητήσουν δουλειά σε άλλο τομέα ή να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό.

Αν λοιπόν, προσπαθείς να βρεις δουλειά ξεκίνα υπολογίζοντας τις πιθανότητές σου από τη σχέση προσφοράς-ζήτησης. Παρακάτω θα δούμε λεπτομερώς πώς να υπολογίσεις διάφορους παράγοντες ώστε να έχεις να εκτίμηση των πιθανοτήτων σου να βρεις δουλειά.

Υπολόγισε την προσφορά εργασίας
Για να υπολογίσεις σωστά την προσφορά χρειάζεται να προσδιορίσεις πρώτα ποιες θέσεις εργασίας μπορείς να διεκδικήσεις με τα προσόντα και τις ικανότητες που έχεις αυτή τη στιγμή.
Αν και η απάντηση μπορεί να φαίνεται προφανής, δεν είναι και τόσο. Πολλοί κάνουν το λάθος να θέλουν να «αφήσουν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα» γι’ αυτό και φτιάχνουν ένα γενικό προφίλ με το οποίο θα μπορούν να κάνουν αίτηση σε περισσότερες αγγελίες. Νομίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσουν τις πιθανότητες να βρουν δουλειά γιατί το προφίλ τους ταιριάζει σχεδόν σε όλες τις αγγελίες.

Αντίθετα όμως, ο καλύτερος τρόπος να μειώσεις τις πιθανότητες για να βρεις δουλειά είναι προσπαθείς να βρεις οποιαδήποτε δουλειά. Οι εταιρίες ενδιαφέρονται για εξειδικευμένους επαγγελματίες με συγκεκριμένες γνώσεις που θα τους βοηθήσουν να λύσουν τα προβλήματά τους.

Έτσι, για να υπολογίσεις το ακριβές μέγεθος της προσφοράς θα πρέπει να είσαι όσο πιο ακριβής γίνεται. Αλλιώς θα υπερτιμήσεις τον αριθμό των προσφορών. Για παράδειγμα, αν έχεις τελειώσει τη νομική και λες ότι ψάχνεις δουλειά σαν δικηγόρος, γενικεύεις την αγορά εργασίας στην οποία απευθύνεσαι. Ένας δικηγόρος μπορεί να έχεις εξειδικευτεί σε διάφορους τομείς όπως το εμπορικό, το ποινικό, το διεθνές, το οικονομικό δίκαιο και άλλα πολλά.

Να θυμάσαι το εξής: όσο πιο εξειδικευμένος είσαι και όσο πιο δύσκολο είναι το πρόβλημα για το οποίο σε προσλαμβάνουν, τόσο περισσότερα χρήματα θα είναι διατεθειμένη να σου δώσει η εταιρία.

Γι’ αυτό χρειάζεται να δημιουργήσεις την πρόταση της προσωπικής σου αξίας, που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους. Προσδιόρισε σε ποιους τομείς μπορείς ή θέλεις να εργαστείς με τα προσόντα σου και στους οποίους θεωρείς ότι έχεις περισσότερες πιθανότητες να βρεις δουλειά.

Χρησιμοποιώντας τις μεγάλες ιστοσελίδες αναζήτησης εργασίας και το LinkedIn μπορείς να κάνεις στοχευμένες αναζητήσεις για θέσεις που πραγματικά σε ενδιαφέρουν. Αντί, για παράδειγμα, να ψάξεις γενικά για θέσεις «προγραμματιστή» είναι πιο αποτελεσματικό να αναζητήσεις θέσεις για «προγραμματιστή εφαρμογών» με εμπειρία, στη Θεσσαλονίκη. Από την άλλη μεριά, το LinkedIn είναι η ιστοσελίδα που προτιμούν οι εταιρίες για να βρουν εξειδικευμένους επαγγελματίες.

Υπολόγισε τη ζήτηση εργασίας
Αυτός ο υπολογισμός είναι λίγο πιο δύσκολος από την προσφορά εργασίας διότι οποιοσδήποτε μπορεί να εκφράσει ενδιαφέρον για μια αγγελία ακόμα και αν δεν έχει την παραμικρή πιθανότητα να προσληφθεί.

Μια αρκετά αξιόπιστη προσέγγιση είναι να ψάξεις στο LinkedIn υποψήφιους με χαρακτηριστικά σχεδόν ίδια με τα δικά σου (γνώσεις, εμπειρία, πόλη) που θα μπορούσαν να βρουν δουλειά στον τομέα που ενδιαφέρει κι εσένα.

Υπολόγισε τις πιθανότητες να βρεις δουλειά
Δεν θέλουν πραγματικά όλοι οι υποψήφιοι να πάρουν τη δουλειά αλλά μπορούμε να υποθέσουμε ότι περίπου το 30% αυτών όντως θέλει. Για να δεις πόσοι υποψήφιοι υπάρχουν για κάθε αγγελία μπορείς να ελέγξεις πόσες αιτήσεις έχει δεχτεί κάποια από τις αγγελίες που σε ενδιαφέρουν στο LinkedIn. Παρακολουθώντας διάφορες αγγελίες τον τελευταίο ενάμισι μήνα είδα ότι υπάρχουν περίπου 150 υποψήφιοι για κάθε αγγελία. Αυτό μου δίνει περίπου ποσοστό επιτυχίας 0,5-1%. Δηλαδή όχι και πολύ υψηλό. Με αυτό το ποσοστό επιτυχίας ένας υποψήφιος θα χρειαστεί να κάνει αίτηση σε τουλάχιστον 100 διαφορετικές αγγελίες για να μπορέσει να βρει δουλειά και αυτό μεταφράζεται σε μήνες αναζήτησης εργασίας.

Πώς θα αυξήσεις τις πιθανότητες να βρεις δουλειά;
Το κλειδί είναι ότι το αποτέλεσμα που πήρες προηγουμένως και είναι μόνο μια ένδειξη των δυνατοτήτων σου αλλά στον πραγματικό κόσμο όλοι γνωρίζουμε ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ούτε όλοι οι υποψήφιοι είναι ίσοι ούτε όλοι όσοι κάνουν αίτηση σε μια αγγελία είναι κατάλληλοι.

Γι’ αυτό, το προηγούμενο νούμερο δεν αποτελεί παρά μόνο το σημείο εκκίνησης για να δεις τις επιλογές που έχεις ψάχνοντας δουλειά. Στη συνέχεια, εξαρτάται από σένα να αυξήσεις ή να μειώσεις τις πιθανότητές σου. Το καλό είναι ότι μπορείς να γύρεις τη ζυγαριά προς όφελός σου αν βελτιώσεις το προφίλ σου στο LinkedIn, προετοιμαστείς για τη συνέντευξη, δικτυωθείς στο ίντερνετ και κατανοήσεις πώς λειτουργεί η αγορά εργασίας και πώς επιλέγουν υπαλλήλους οι εταιρίες.

Τέλος, μπορείς να απευθυνθείς στους εξειδικευμένους συνεργάτες μας, με πολυετή εμπειρία στην επιλογή προσωπικού, οι οποίοι θα σου παρέχουν εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη για τη συνολική προετοιμασία σου στη διαδικασία επιλογής.

Author: Maria Sgouri

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.