Για αυτούς τους λόγους γίνεται η συνέντευξη με εργοδότη

Συνέντευξη με εργοδότη

Το πρώτο πράγμα σε συνέντευξη με εργοδότη που αναζητείται είναι όταν πηγαίνεις στην εταιρία του, για να ζητήσεις εργασία, να δείχνεις ότι ταυτίζεσαι με την επιχείρηση και κυρίως ότι πας να ζητήσεις την ιδανική δουλειά για σένα, όχι από τις πολλές στις οποίες έχεις κάνει αίτηση. Ίσως να έχεις κουραστεί να στέλνεις βιογραφικά χωρίς αποτέλεσμα αλλά αν πηγαίνεις στη συνέντευξη σκεπτόμενος ότι δε θα σε προσλάβουν έτσι κι αλλιώς, μην πας καν. Θα φανεί αμέσως η απαισιοδοξία σου και τότε όντως δε θα προσληφθείς.

Τι χρειάζεται όμως στη συνέντευξη με εργοδότη από τον υποψήφιο; Αν μπεις για λίγο στη θέση θα καταλάβεις καλύτερα τι περιμένει από σένα.

Πρώτα από όλα ο υπεύθυνος προσλήψεων ή ο εργοδότης που θα σου πάρει συνέντευξη δεν είναι ένας εχθρός που πρέπει να νικήσεις. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να βρει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το ιδανικό άτομο για τη θέση. Δεν έχει μια λίστα ατόμων τα οποία θέλει να ταλαιπωρήσει, να ντροπιάσει ή οτιδήποτε παρόμοιο. Κάθε άλλο. Αυτό που θέλει όμως είναι να βρει στον υποψήφιο τρεις βασικές αξίες:

1. Εμπιστοσύνη
Ο εργοδότης πρέπει να είναι σίγουρος ότι είσαι το ιδανικό άτομο όχι μόνο για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας αλλά για την πολιτική της εταιρίας και την ευελιξία που χρειάζονται όλες οι εταιρίες για να καλύψουν τις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες τους. Γι’ αυτό πολλές φορές ζητούν οι υποψήφιοι να έχουν κάποια προσόντα, όπως ξένες γλώσσες ή γνώσεις πληροφορικής, τα οποία δεν είναι απαραίτητα για τη συγκεκριμένη θέση αλλά πιθανόν να απαιτούνται για τη μελλοντική εξέλιξη του υπαλλήλου.

Επιπλέον, αν η επιλογή γίνεται από κάποιο στέλεχος ανθρώπινου δυναμικού και όχι από τον ίδιο τον εργοδότη, τότε διακυβεύεται η υπόληψη αυτού που κάνει την πρόσληψη. Επομένως αν φαίνεσαι διστακτικός ή δεν έχεις καλή λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία θα κάνεις τον υπεύθυνο για την πρόσληψη να αμφιβάλλει για σένα και να σε απορρίψει. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να μην πεις ψέματα για τον εαυτό και την επαγγελματική σου εμπειρία: ένας έμπειρος θα αντιληφθεί αμέσως τα σημάδια που θα δείχνουν ότι δεν είσαι ειλικρινής.

2. Θετική στάση
Οι εταιρίες θέλουν συνεργάτες θετικούς και πρόθυμους. Θέλουν να τα δώσεις όλα από την πρώτη μέρα και να αποπνέεις ενέργεια. Έτσι θα επηρεάσεις και τους υπόλοιπους συναδέλφους σου. Όταν κάποιος παρουσιάζεται στη συνέντευξη χαμογελώντας και δείχνοντας ότι ενδιαφέρεται πραγματικά για τη θέση κερδίζει πολλούς «βαθμούς». Ειδικά όταν αποδεικνύει το ενδιαφέρον του με τις γνώσεις του για την εταιρία, ρωτώντας λεπτομέρειες για τη θέση και στέλνοντας μετά ένα ευχαριστήριο e-mail.

Αντιμετώπισε κάθε συνέντευξη σαν να είναι η τελευταία που δίνεις. Σαν μπαίνοντας στην εταιρία να συναντάς τους μελλοντικούς συναδέλφους σου. Φαντάσου τον εαυτό σου να δουλεύει εκεί και δες πώς σε κάνει να αισθάνεσαι αυτό.

3. Επαγγελματισμός
Οι εταιρίες χρειάζονται επαγγελματίες. Αν χρησιμοποιείς εξειδικευμένο, θετικό, άμεσο και σχετικό με την εταιρία λεξιλόγιο (μπορείς να αναζητήσεις τις λέξεις-κλειδιά στην ιστοσελίδα της εταιρίας) θα δώσεις την εικόνα ότι είσαι επαγγελματίας. Ξεκίνα να παρακολουθείς μπλογκ και νέα του τομέα για να μένεις ενημερωμένος. Επιπλέον, αν σε ρωτήσουν για τα δυνατά σου σημεία, ουσιαστικά σε ρωτούν για πιο λόγο να επιλέξουν εσένα – η συνέπεια, η προθυμία και οι ξένες γλώσσες δεν είναι λόγοι.

Προετοιμάσου καλά για τη συνέντευξη με εργοδότη: βρες απαντήσεις για όλες τις γενικές και ειδικές ερωτήσεις στον τομέα σου. Για παράδειγμα, μια ερώτηση που δείχνει αν έχεις προετοιμαστεί επαρκώς είναι: «Αν ξεκινούσες δουλειά τη Δευτέρα ποιο θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα έκανες;». Να είσαι δυναμικός και να έχεις φρέσκιες ιδέες χωρίς όμως να προσβάλεις την κουλτούρα της εταιρίας. Τα παρακάτω σημεία θα σε βοηθήσουν να ανταποκριθείς:

  1. Φρόντισε να κάνεις γνωστά τα δυνατά σου σημεία. Πριν παρουσιαστείς στη συνέντευξη προσδιόρισε γιατί είσαι το κατάλληλο άτομο για τη θέση και προετοίμασε τα επιχειρήματά σου για να δείξεις τα δυνατά σου σημεία.
  2. Αν ξεκινήσεις δυναμικά θα έχεις τον έλεγχο της συνέντευξης αφού ένας έμπειρος στις συνεντεύξεις εργοδότης θα ακολουθήσει το ρυθμό σου. Αν ξεκινήσεις τονίζοντας ότι είσαι το κατάλληλο άτομο για τη δουλειά θα δημιουργήσεις μια καλή πρώτη εντύπωση και θα επικεντρώσεις τη συνέντευξη στα δυνατά σου σημεία και σ’ αυτά που έχεις καταφέρει.
  3. Προσπάθησε η συνέντευξη να είναι μια συζήτηση με κέρδος και για τις δύο πλευρές. Δώσε προσοχή στη μη λεκτική επικοινωνία του εργοδότη για να δεις αν ενδιαφέρεται γι’ αυτά που λες ή βαριέται. Ο τόνος της φωνής και οι κινήσεις των χεριών σου παίζουν σημαντικό ρόλο για να δώσεις έμφαση στα λεγόμενά σου.
  4. Δείξε ενδιαφέρον για τη θέση και την εταιρία. Μελέτησε τις λέξεις-κλειδιά της αγγελίας και συμπεριέλαβε τις στα λόγια σου κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Κάνε όσο μεγαλύτερη έρευνα μπορείς για την εταιρία – σίγουρα θα σε ρωτήσουν σχετικά.
  5. Να είσαι αυθόρμητος αλλά με όρια. Σίγουρα ο εργοδότης δε θέλει να μιλάει με ρομπότ αλλά οπωσδήποτε περιμένει να μιλήσει σε κάποιον που έχει προετοιμαστεί για τις βασικές ερωτήσεις της συνέντευξης. Δε μπορείς να αυτοσχεδιάζεις σε κάθε ερώτηση διότι έτσι θα δείξεις ότι σου λείπει επαγγελματισμός και σιγουριά. Σκέψου τι θα ρωτούσες εσύ αν ήσουν στη θέση του εργοδότη και θα δεις ότι οι πραγματικές ερωτήσεις δε θα είναι πολύ διαφορετικές.
  6. Προσπάθησε να δημιουργήσεις ένα καλό “feeling” στον εργοδότη. Αυτό δε σημαίνει να υπερβάλεις ή να προσποιηθείς διότι αυτό θα διαστρεβλώσει την εικόνα σου και θα κάνει τα πράγματα χειρότερα. Αν είναι δυνατόν, κάνε μια έρευνα για το άτομο που θα σου πάρει τη συνέντευξη πριν πας για να μάθεις τυχόν κοινά ενδιαφέροντα που θα έχετε. Μετά μπορείς να τα τονίσεις στη συνέντευξη. Μην πεις «Ουάου! Σπουδάσαμε στο ίδιο πανεπιστήμιο!», αρκεί να αναφέρεις το όνομα του πανεπιστημίου για να δημιουργήσεις μια σύνδεση με τον εργοδότη. Μπες στην αίθουσα χαμογελώντας, χρησιμοποίησε φιλικό τόνο σε όλη τη διάρκεια, δίνε ακριβείς απαντήσεις όχι πολύ σύντομες αλλά ούτε και πολύ μακριές, δείξε ενδιαφέρον για το αποτέλεσμα στο τέλος της συνέντευξης, αποχαιρέτησε με χαμόγελο και τόνισε τα στοιχεία που σε ξεχωρίζουν από την αρχή της συνέντευξης.

Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες θα σε βοηθήσουν να «πουλήσεις» τον εαυτό σου και να δείξεις στον υπεύθυνο προσλήψεων ότι σε ενδιαφέρει πραγματικά αυτή η θέση. Φυσικά, θεωρούμε δεδομένο ότι η εταιρία ψάχνει κάποιον στον οποίο να μπορεί να βασίζεται, να είναι επαγγελματίας και να δείχνει στους συνεργάτες και στους πελάτες της εταιρίας ότι νιώθει σίγουρος για τον εαυτό του και θα μπορέσει να τους βοηθήσεις όποτε χρειαστεί.

Είσαι εσύ αυτό το άτομο; Τότε δείξτο στη συνέντευξη ώστε να το καταλάβουν!

Περισσότερα άρθρα σχετικά με τη διαδικασία της συνέντευξης μπορείς να δείς εδώ στο blog μας. Εάν χρειάζεσαι περισσότερη βοήθεια μπορείς να απευθυνθείς στους εξειδικευμένους συνεργάτες μας, με πολυετή εμπειρία στην επιλογή προσωπικού, οι οποίοι θα σου παρέχουν εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη για τη συνέντευξη με εργοδότη.

Author: Maria Sgouri

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.