Τα συν και τα πλην των social media στην αναζήτηση εργασίας

Τα συν και τα πλην των social media στην αναζήτηση εργασίας

Η ευρεία χρήση του διαδικτύου έχει αλλάξει σχεδόν όλες τις πτυχές της ζωής μας, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης εργασίας. Τα τελευταία χρόνια η τεράστια ανάπτυξη των social media στην αναζήτηση εργασίας τα έχει καταστήσει απαραίτητα εργαλεία αφού σε φέρνουν σε επαφή με ανθρώπους που μπορούν να σε βοηθήσουν να βρεις δουλειά.

Επιπλέον, μπορείς να έρθεις σε επαφή με τη λειτουργία μιας εταιρίας που σε ενδιαφέρει, τα προϊόντα, ακόμα και τη συμπεριφορά προς τους υπαλλήλους της. Μπορείς ακόμα να επικοινωνήσεις με τη διοίκηση της εταιρίας. Ακόμα και αν δε ψάχνεις δουλειά αυτόν τον καιρό, με την κοινωνική δικτύωση μπορείς να συμμετέχεις σε ομάδες που θα σε βοηθήσουν να κάνεις γνωριμίες που μελλοντικά θα σε βοηθήσουν επαγγελματικά.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: το νέο βιογραφικό

Αν προσπαθείς να βρεις δουλειά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σου δίνουν νέες δυνατότητες για να το καταφέρεις. Η δημιουργία ενός προφίλ μπορεί να δώσει στον υποψήφιο εργοδότη στοιχεία για τη μόρφωση, την εμπειρία και τις φιλοδοξίες σου. Έρευνες δείχνουν ότι οι υποψήφιοι θεωρούν είναι πιο πιθανό να βρουν δουλειά μέσων της κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, η διάδοση αυτών των μέσων σημαίνει ότι στο μέλλον η επιλογή προσωπικού θα γίνεται μέσω ψηφιακών πλατφορμών.

Δίκοπο μαχαίρι

Από την άλλη, αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αποτελέσουν τους καλύτερους συμμάχους σου στην αναζήτηση εργασίας, αν χρησιμοποιηθούν με κακό σκοπό μπορούν να βλάψουν σημαντικά την επαγγελματική σου εικόνα.

Θα πρέπει όλοι να έχουμε συνείδηση του τι σημαίνει η ανάρτηση προσωπικών πληροφοριών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα μια φωτογραφία ή βίντεο κάποιου σε μια γιορτή όπου μπορεί να έχει χάσει λίγο ή πολύ τον έλεγχο μπορεί να γίνει αιτία ένας υποψήφιος εργοδότης που θα το δει να απορρίψει αυτό το άτομο.

Χρειάζεται να σκέφτεσαι δύο φορές πριν γράψεις κάποιο σχόλιο ή ανεβάσεις κάποια φωτογραφία ή βίντεο αν θέλεις να δώσεις την εικόνα του επαγγελματία. Επίσης ένα ανορθόγραφο σχόλιο ή η χρήση άσχημου λεξιλογίου μπορεί να κάνει έναν εργοδότη να σχηματίσει κακή γνώμη για σένα.

Στατιστικά στοιχεία για τα social media, την αναζήτηση και την εύρεση εργασίας

Στατιστικά στοιχεία για τα social media, την αναζήτηση και την εύρεση εργασίας

Το προφίλ

Στο προφίλ σου θα πρέπει να φαίνονται οι επικοινωνιακές σου ικανότητες, να χρησιμοποιείς ευπρεπές λεξιλόγιο και να δημοσιεύεις περιεχόμενο που τονίζει τις επαγγελματικές σου ικανότητες.

Αν σκεφτείς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σαν μια ηλεκτρονική επαγγελματική κάρτα μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να προωθήσεις και να «πουλήσεις» τον εαυτό σου. Για να το κάνεις καλά θα πρέπει να δημιουργήσεις την εικόνα του επαγγελματία που είναι παθιασμένος με τη δουλειά του. Ανέβασε πληροφορίες, εμπειρίες, γνώσεις και έργα που έχεις ολοκληρώσει ώστε να καταξιωθείς σαν ειδικός στον τομέα σου και να τραβήξεις το ενδιαφέρον των συναδέλφων σου και των μελλοντικών εργοδοτών.

Εφαρμογές όπως το Linkedln και το Google+ είναι αυτές που χρησιμοποιούνται περισσότερο για επαγγελματικούς σκοπούς ενώ το Facebook και το Twitter πολύ σπανιότερα. Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσεις μια κατάλληλη επαγγελματική φωτογραφία.

Author: Maria Sgouri

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.