Social Media: Πως μπορούν να σας βοηθήσουν ή να σας καταστρέψουν στην αναζήτηση εργασίας

Τα social media προσφέρουν στους υποψηφίους, κατά την αναζήτηση εργασίας, να μαθαίνουν τα νέα των εταιριών και να ενημερωθούν για το άνοιγμα νέων θέσεων.

Ιστοσελίδες όπως το Facebook, το Twitter, το LinkedIn και το Google+, δίνουν τη δυνατότητα στους εργοδότες να πάρουν μια ιδέα, για τον υποψήφιο, «έξω» από τον επαγγελματισμό που υπάρχει στο βιογραφικό του σημείωμα, στη συνοδευτική του επιστολή ή από μια συνέντευξη και να ρίξει μια ματιά  στον υποψήφιο και στην καθημερινότητά του. Παράλληλα, προσφέρουν στους υποψηφίους, κατά την αναζήτηση εργασίας, να μαθαίνουν τα νέα των εταιριών για τις οποίες ενδιαφέρονται, να συνδεθούν με πρώην ή μελλοντικούς εργοδότες και να ενημερωθούν για το άνοιγμα νέων θέσεων.  Αυτός είναι και ο λόγος που, περίπου οι μισοί, υποψήφιοι εργαζόμενοι είναι ενεργοί στα social networks, σε καθημερινή βάση, ενώ το 1/3 των εργοδοτών χρησιμοποιεί τις ιστοσελίδες αυτές κατά τη διαδικασία πρόσληψης.

Το CareerBuilder.com διεξήγαγε μια έρευνα, τον προηγούμενο χρόνο, για να διαπιστώσει το ρόλο που παίζουν τα social media, για τους υποψηφίους, που βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας. Από την έρευνα προέκυψε ότι το 37% των εργοδοτών χρησιμοποίησε τα social networks για να ρίξουν μια ματιά στους υποψηφίους τους. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο στις πέντε εταιρίες βλέπει το βιογραφικό του υποψηφίου και αξιολογεί τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του υποψηφίου.

Το ένα τρίτο των εργοδοτών, που έψαξαν τους υποψηφίους τους, δήλωσαν ότι έτυχε να βρουν περιεχόμενο, σε υποψήφιο, τέτοιο που τους απέτρεψε από μια πρόσληψη. Περίπου, οι μισοί από αυτούς, είπαν ότι απέρριψαν έναν υποψήφιο, λόγω προκλητικών ή ακατάλληλων φωτογραφιών ή πληροφοριών που βρήκαν στο προφίλ του. Σχεδόν το άλλο μισό, δε προχώρησε στην πρόσληψη διότι εντόπισε στοιχεία αλκοολισμού ή χρήσης ναρκωτικών στη σελίδα του υποψηφίου εργαζομένου. Άλλοι λόγοι, για τους οποίους απορρίφθηκαν υποψήφιοι, ήταν έλλειψη επικοινωνιακών ικανοτήτων, κατηγορίες που υπήρχαν για πρώην εργοδότες και ρατσιστικά στοιχεία.

Οι εργοδότες όμως, δε ψάχνουν τα social media για να ανακαλύψουν τους λόγους για τους οποίους θα απορρίψουν κάποιον, αλλά για να βρουν λόγους που θα δώσουν ένα πλεονέκτημα στον υποψήφιο. Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, το 29% των εργοδοτών βρήκαν στοιχεία, που μέτρησαν θετικά στην εικόνα του υποψηφίου εργαζομένου, καταλήγοντας έτσι στην πρόσληψή του. Η προσωπικότητα, η επαγγελματική εμφάνιση του προφίλ του υποψηφίου, οι καλές συστάσεις που υπήρχαν αναρτημένες, το δημιουργικό προφίλ και οι καλές επικοινωνιακές τεχνικές είναι ορισμένοι από τους λόγους που προέβησαν οι εργοδότες στην πρόσληψή του.

Αυτό σημαίνει, ότι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι, δε θα πρέπει να συγκεντρωθούν στο πώς να κρύψουν ή να απομακρύνουν ακατάλληλο περιεχόμενο, αλλά να δουλέψουν “χτίζοντας” τo προφίλ τους, κατά τέτοιο τρόπο, που να είναι ένας καθρέπτης των ικανοτήτων και της εμπειρίας τους στον εργασιακό χώρο.

Author:  / 

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.