Μήπως είσαστε ένας job hopper;

Μήπως είσαστε ένας job hopper

Στην αγγλική γλώσσα υπάρχει ο όρος “job hopper” που περιγράφει αυτόν που έχει αλλάξει πολλές δουλειές σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα ή κάποιον που μένει για λίγο χρόνο σε κάθε θέση.

Στην Ελλάδα, μέχρι τουλάχιστον πριν την κρίση, οι περισσότεροι επαγγελματίες απασχολούνταν σε μία μόνο εταιρία για το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας τους. Τα τελευταία χρόνια όμως τα πράγματα αλλάζουν: οι νέοι από 25 έως 35 ετών πηγαίνουν από εταιρία σε εταιρία αναζητώντας καλύτερο μισθό, ευκαιρίες ή συνθήκες εργασίας.

Είναι λοιπόν αναμενόμενο να υπάρχουν και οι εργοδότες που δεν επιθυμούν να προσλάβουν τέτοιου τύπου εργαζόμενους. Ένας εργοδότης χρειάζεται όχι μόνο να αναλύσει την προηγούμενη πορεία ενός υποψήφιου εργαζόμενου αλλά και να νιώσει ασφάλεια για το μέλλον του στην εταιρία. Από τη μεριά του εργοδότη ένας job hopper φαίνεται σαν ένα άτομο που δύσκολα δεσμεύεται σε μια εταιρία, δεν προσαρμόζεται και βαριέται εύκολα.

Μήπως σου ταιριάζουν οι παραπάνω χαρακτηρισμοί; Ίσως θεωρείς τον εαυτό σου έναν job hopper. Αυτό που κάποιοι εργοδότες θεωρούν μειονέκτημα, μπορεί για άλλες εταιρίες να είναι προσόν. Το πιο σημαντικό είναι στο βιογραφικό σου και στη συνοδευτική σου επιστολή να δείξεις γιατί είσαι το κατάλληλο άτομο για τη συγκεκριμένη θέση.

Ένας job hopper μπορεί να ξεχωρίσει, μεταξύ άλλων, για τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

1. Προσαρμογή στις αλλαγές. Οι επαγγελματίες που εργάζονται για πολύ καιρό στην ίδια εταιρία βιώνουν έντονο στρες και ανασφάλεια όταν έρχονται αλλαγές. Ένας job hopper είναι συνηθισμένος στις αλλαγές αφού τις επιδιώκει, τις δέχεται και τις διαχειρίζεται χωρίς πρόβλημα.

2. Ευρύ δίκτυο διασυνδέσεων. Στους περισσότερους τομείς οι επαγγελματικές γνωριμίες είναι το κλειδί. Αν σαν επαγγελματίας έχεις εργαστεί σε διάφορες εταιρίες, σίγουρα η λίστα με τις επαφές σου είναι μεγάλη και μπορεί να σε βοηθήσει να συνάψεις χρήσιμες συνεργασίες.

3. Πρωτοβουλία και κίνητρο. Πολλοί job hoppers αλλάζουν δουλειά όταν τους παρακινεί κάτι – και το κίνητρο, όπως όλοι γνωρίζουν, είναι το κλειδί για την καλή απόδοση ενός εργαζόμενου από την αρχή.

4. Διάφορες δεξιότητες. Οι συχνές αλλαγές περιβάλλοντος εργασίας και διαδικασιών απαιτούν συγκεκριμένες ικανότητες. Ο εργαζόμενος που έχει περάσει από διάφορες εταιρίες σίγουρα έχει αποκτήσει χαρακτηριστικά που θα του φανούν χρήσιμα στο μέλλον, όπως π.χ. η προσαρμοστικότητα που προαναφέραμε.

Author: Maria Sgouri

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.