Θέση εργασίας Retail Manager: περιγραφή εργασίας, καθήκοντα και απαιτήσεις

Θέση εργασίας Retail Manager: περιγραφή εργασίας, καθήκοντα και απαιτήσεις

Ο υπεύθυνος λιανικού εμπορίου – retail manager – είναι υπεύθυνος για την καθημερινή λειτουργία του καταστήματος ή του τμήματος ενός καταστήματος. Ο σκοπός του είναι να μεγιστοποιήσει τα κέρδη και να ελαχιστοποιήσει τα έξοδα.

Ο υπεύθυνος λιανικής βεβαιώνεται ότι οι προωθητικές καμπάνιες τρέχουν με ακρίβεια και σύμφωνα με τα στάνταρ της εταιρίας. Επίσης διασφαλίζει ότι το προσωπικό είναι προσανατολισμένο στους στόχους της εταιρίας και ότι η εμπειρία του πελάτη είναι πάντα άριστη.

Ανάλογα με το μέγεθος του καταστήματος και τη δομή της εταιρίας, ο υπεύθυνος λιανικής μπορεί επίσης να ασχολείται με την εξυπηρέτηση πελατών, τα οικονομικά, τη διαχείριση προσωπικού, την πληροφορική, τα logistics και το marketing.

Ευθύνες του Retail Manager

Ποικίλλουν ανάλογα με το μέγεθος του καταστήματος αλλά γενικά περιλαμβάνουν:

  • Διαχείριση και κινητοποίηση της ομάδας για αύξηση των πωλήσεων και στης αποτελεσματικότητας.
  • Διαχείριση και λήψη αποφάσεων σχετικά με το απόθεμα.
  • Ανάλυση και ερμηνεία των τάσεων της αγοράς ώστε να διευκολύνεται ο σχεδιασμός της στρατηγικής.
  • Χρήση Η/Υ για την καταγραφή των πωλήσεων, ανάλυση δεδομένων και μελλοντική στρατηγική.
  • Διάφορα θέματα, όπως συνέντευξη σε υποψήφιους υπαλλήλους, εισήγηση αυξήσεων μισθών και ανάλυση απόδοσης προσωπικού.
  • Οργάνωση εκπαίδευσης και ανάπτυξης του προσωπικού.
  • Τήρηση των απαιτήσεων ποιότητας, εξυπηρέτησης πελατών, υγιεινής και ασφάλειας.
  • Επίλυση ζητημάτων που σχετίζονται με την υγιεινή και ασφάλεια και πιθανόν νομικών ζητημάτων.
  • Ανταπόκριση στα σχόλια και παράπονα των πελατών.
  • Οργάνωση ειδικών προσφορών, εκθέσεων και εκδηλώσεων.
  • Συμμετοχή και προεδρεία σε meetings.
  • Ενημέρωση συναδέλφων για την απόδοση της επιχείρησης, πρωτοβουλίες και άλλα θέματα.
  • Συχνή περιήγηση στο χώρο του καταστήματος, συζήτηση με συναδέλφους και πελάτες, εντοπισμός και επίλυση επειγόντων θεμάτων.
  • Συνεχής ενημέρωση για τις τάσεις στην αγορά, πρόβλεψη των τάσεων των καταναλωτών και ενημέρωση για τον ανταγωνισμό.
  • Ανάληψη πρωτοβουλιών για βελτίωση της επιχείρησης.
  • Προώθηση της εταιρίας στην τοπική αγορά, στα σχολεία, στις τοπικές εφημερίδες κλπ.
  • Ενασχόληση με τις πωλήσεις αν και όποτε απαιτείται.

Μισθός του Retail Manager

Ποικίλλει ανάλογα με το είδος της εταιρία, τη θέση (υπεύθυνος ή βοηθός υπεύθυνου) και την τυχόν εμπειρία. Κάποιες εταιρίες δίνουν μπόνους, μετοχές της εταιρίας ή έξτρα παροχές – για παράδειγμα κινητό, εταιρικό αυτοκίνητο ή ιδιωτική ιατρική ασφάλεια – οι οποίες αυξάνουν τις συνολικές αποδοχές.

Ωράριο του Retail Manager

Οι εργαζόμενοι στο λιανικό εμπόριο εργάζονται συνήθως στο ωράριο καταστημάτων. Ωστόσο στις υψηλές περιόδους όπως τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και οι εκπτώσεις ο υπεύθυνος λιανικής θα χρειαστεί να δουλεύει περισσότερες ώρες.

Τι να περιμένεις

  • Κάποιες εταιρίες απαιτούν μετακινήσεις από τους υπεύθυνους λιανικού εμπορίου ωστόσο συνήθως έχουν σταθερή βάση.
  • Η εργασία ως ελεύθερος επαγγελματίας είναι δυνατή.
  • Η αγορά είναι ένα γρήγορα μεταβαλλόμενο περιβάλλον που απαιτεί γρήγορες αντιδράσεις στις απαιτήσεις των καταναλωτών και τις τάσεις της αγοράς.
  • Οι ώρες εργασίας είναι συνήθως πολλές με πιθανές επιπτώσεις στην προσωπική σου ζωή.
  • Οι περισσότερες εταιρίες επιβάλλουν κάποιους κανόνες ντυσίματος. Αν πρόκειται για κατάστημα ρουχισμού, συνήθως προσφέρεται στους υπαλλήλους έκπτωση ώστε να φορούν τα ρούχα που πωλούν.

Προσόντα του Retail Manager

Αν αυτός ο τομέας εργασίας είναι ανοιχτός στους περισσότερους πτυχιούχους, μια εξειδίκευση στους παρακάτω τομείς θα βοηθούσε: Οικονομικά και Λογιστικά, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Σπουδές στη Μόδα, Μάρκετινγκ, Λιανικό εμπόριο.

Πέρα από τις σπουδές, οι υπεύθυνοι προσλήψεων συνήθως ψάχνουν για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως αυτοπεποίθηση, ενθουσιασμός και σωστή εξυπηρέτηση πελατών.

Επίσης:

  • Ηγετικές ικανότητες και ικανότητες παρακίνησης των υπαλλήλων.
  • Ικανότητα να σχεδιάζεις και να δίνεις προτεραιότητες στις εργασίες και να δρας αναλόγως.
  • Ικανότητα να εστιάζεις στους πελάτες.
  • Ικανότητα να κατανοείς εύκολα νέες έννοιες.
  • Ικανότητα να κάνεις πολλές εργασίες ταυτόχρονα και να εργάζεσαι υπό πίεση.
  • Εργασία ως μέλος της ομάδας και επιθυμία για δημιουργία νέων και καινοτόμων ιδεών.

Εργασιακή εμπειρία του Retail Manager

Αν θέλεις να εργαστείς στην βιομηχανία του λιανικού εμπορίου χρειάζεται να έχεις κάποια εργασιακή εμπειρία. Εκτός από αμειβόμενη εργασία μπορείς να κάνεις εθελοντική εργασία σε τοπικά καταστήματα. Εκεί θα εμπλακείς σε διάφορες αρμοδιότητες όπως διαχείριση του αποθέματος, τιμολόγηση, εμπόριο, χρηματοδότηση και εξυπηρέτηση πελατών.

Αλλιώς, αν σε ενδιαφέρει κάποιος συγκεκριμένος τομέας του εμπορίου, μπορείς να ζητήσεις από κάποιον ιδιοκτήτη να παρακολουθείς την καθημερινότητά του χωρίς να επεμβαίνεις και χωρίς να πληρώνεσαι. Μην ξεχνάς ότι οποιαδήποτε εμπειρία είναι πολύτιμη.

Χώρος εργασίας του Retail Manager

Ο υπεύθυνος λιανικού εμπορίου μπορεί να εργαστεί σε μια ποικιλία καταστημάτων όπως πολυκαταστήματα, αλυσίδες καταστημάτων ειδών ρουχισμού, τροφίμων και ποτών, αθλητικών ειδών, ηλεκτρικών συσκευών, επίπλων κλπ, εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου, εταιρίες τηλεπωλήσεων, καταστήματα outlet, σούπερμάρκετ κ.α.

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός: σε πολλές περιπτώσεις ο εργοδότης λαμβάνει δεκάδες ή εκατοντάδες βιογραφικά.

Επαγγελματικές προοπτικές του Retail Manager

Κάποιες μεγάλες εταιρίες έχουν τμήματα στα οποία μπορεί να εκπαιδευτεί κανείς. Συνήθως στην αρχή, ένας νέος υπεύθυνος ανατίθεται σε κάποιον πιο έμπειρο ο οποίος θα επιβλέπει την εκπαίδευσή του και του προσφέρει καθοδήγηση και υποστήριξη. Η αρχική εκπαίδευση στοχεύει στο να γνωρίσει κανείς την εταιρία.

Επιπλέον εκπαιδευτικά προγράμματα μπορεί να αφορούν τεχνικές γνώσεις (για παράδειγμα λογιστικά), διαπροσωπική εκπαίδευση (διαχείριση ανθρώπων).

Οι περισσότερες εταιρίες αξιολογούν τους υπαλλήλους τους μια φορά το χρόνο. Αυτή είναι μια ευκαιρία για να συζητήσετε την πρόοδο που έχεις κάνει τον τελευταίο χρόνο και τις προσδοκίες που έχεις εσύ και ο υπεύθυνός σου για τον επόμενο.

Η προαγωγή σημαίνει πάντα αλλαγές. Αν εργάζεσαι σε μια μικρή εταιρία μπορεί να έχεις λιγότερες ευκαιρίες. Ίσως λοιπόν χρειαστεί να πας σε μια μεγαλύτερη εταιρία, σε πιο κεντρικό υποκατάστημα ή να αναλάβεις το ρόλο του βοηθού διευθυντή καταστήματος.

Συνήθως, μετά από μερικά χρόνια, θα έχεις την ευκαιρία να αναλάβεις μια ανώτερη θέση στο λιανικό εμπόριο. Η εμπειρία που θα έχεις θα σε βοηθήσει να αναλάβεις μεγαλύτερα και πιο πολύπλοκα καταστήματα ή να αναβαθμιστείς σε υπεύθυνο πωλήσεων σε μεγαλύτερη περιοχή.

Εάν αισθάνεστε έτοιμοι αναζητήστε θέσεις εργασίας για retail manager στο mycarriera τώρα εδώ.

Author: Maria Sgouri

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.