Τα προσόντα και τα καθήκοντα ενός social media manager

Τελευταία, πολλές εταιρίες αρχίζουν να ενδιαφέρονται για το marketing μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης καθώς είδαν ότι έτσι μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να γίνουν γνωστές σε ευρύτερο κοινό. Ωστόσο πολλοί από τους ιδιοκτήτες αυτών των εταιριών δεν ξοδεύουν οι ίδιοι πολύ χρόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης με αποτέλεσμα να χρειάζεται να προσλάβουν ένα άτομο για να χειριστεί τη παρουσία της εταιρίας στο διαδίκτυο. Τότε είναι ανάγκη να καθοριστούν τα καθήκοντα αυτού του ατόμου.

Ποιος μιλάει για την επιχείρησή σας;

Η κοινωνική δικτύωση αφορά τους ανθρώπους, τις συζητήσεις και το να αναγνωρίζεις τάσεις και προωθείς τις πωλήσεις μέσω αυτών των σχέσεων. Αν προσλάβετε ένα διαχειριστή σελίδων κοινωνικής δικτύωσης (social media manager) θα χρειαστεί στη συνέχεια να παρακολουθήσετε την πρόοδό του και το πού πάει ο προϋπολογισμός σας.

Παρακάτω σας δίνουμε έναν οδηγό για να καταλάβετε τι χρειάζεται να προσέξετε περισσότερο:

Περιγραφή εργασίας ενός social media manager

Ο διαχειριστής θα καταστρώσει την πολιτική κοινωνικής δικτύωσης, θα αναπτύξει σχέδιο για να κάνει την εταιρία πιο γνωστή, θα δημιουργήσει «κίνηση» στη σελίδα της επιχείρησης και θα αναπτύξει νέες τάσεις και πωλήσεις. Πρόκειται για ένα άτομο με εμπειρία και πάθος για το blogging, το micro-blogging, τη στρατηγική ικανοποίησης και την συμμετοχή στα κοινά. Εκτός από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και τα blogs, ασχολείται επίσης και με συνέδρια που αφορούν τη βιομηχανία.

Προσόντα και εμπειρία του social media manager

  • Έχει γνώσεις και εμπειρία από το παραδοσιακό marketing. Το πτυχίο marketing είναι ένα επιπλέον προσόν αλλά δεν είναι απαραίτητη η αντίστοιχη εμπειρία.
  • Δείχνει δημιουργικότητα και αποδεδειγμένη βαθιά γνώση στην κοινωνική δικτύωση.
  • Ειδικός στην διαχείριση, ανάπτυξη και έκδοση του περιεχομένου blog.
  • Έχει την ικανότητα να περνάει από τη δημιουργική στην αναλυτική πλευρά του marketing και να δείχνει πώς αποδίδουν οι ιδέες του.
  • Δείχνει σε βάθος γνώση και κατανόηση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και των αντίστοιχων σελίδων τους (Facebook, Twitter, Yelp, Google+Local, YouTube, Instagram, Pinterest etc.) καθώς και πώς μπορεί κάθε πλατφόρμα να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικές περιπτώσεις.
  • Έχει εξαιρετικές ικανότητες στο γραπτό και προφορικό λόγο.
  • Γνωρίζει τα blogs που σχετίζονται με το αντικείμενο της εταιρίας.
  • Μπορεί να μεταφέρει αποτελεσματικά και με σαφήνεια ιδέες γραπτώς αλλά και σε βίντεο.
  • Διατηρεί σχέσεις που ευνοούν τις πωλήσεις εντός και εκτός διαδικτύου.
  • Μπορεί να συνεργαστεί καλά σε ομάδα αλλά δε διστάζει και να αναλάβει την ηγεσία και καθοδήγηση άλλων εργαζομένων αν χρειαστεί (π.χ. ανάπτυξη περιεχομένου, δημιουργία και επεξεργασία περιεχομένου και online διαχείριση φήμης)
  • Έχει καλή τεχνική κατάρτιση και αντιλαμβάνεται γρήγορα και εύκολα τα νέα εργαλεία.
  • Γνωρίζει τις αρχές της βελτιστοποίησης των μηχανών αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης με λέξεις-κλειδιά.
  • Έχει γνώση και προσωπική εμπειρία με το WordPress.
  • Κατέχει τεχνικές για προσέλκυση πελατών. Μπορεί να εντοπίζει εγκαίρως πιθανώς αρνητικές καταστάσεις και να επιλύει διαφωνίες.

Καθήκοντα του social media manager

• Καθορίζει μια στρατηγική μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Μια στρατηγική μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν εμφανίζεται από το πουθενά, χρειάζεται να καταστρωθεί από κάποιον υπεύθυνο. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αναπτύξει το σχέδιο και τις παραμέτρους για μια αποτελεσματική στρατηγική. Θα καθορίσει τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν και πώς θα γίνει αυτό.

• Διαχειρίζεται τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης
Μια ανενημέρωτη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι κακή για την εταιρία και να δίνει στους πελάτες λάθος εντύπωση. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα ασχολείται με την καθημερινή ενημέρωση των σελίδων και θα φροντίζει τα μηνύματα να είναι επίκαιρα και σχετικά. Θα χρησιμοποιεί επίσης εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Tweetdeck και το Hootsuite, για να προγραμματίζει την εμφάνιση των tweets το βράδυ και τα σαββατοκύριακα ώστε να ενημερώνονται οι πελάτες που λειτουργούν σε διαφορετικές ζώνες ώρες.

• Προωθεί το διάλογο και παρακολουθεί τα προβλήματα των πελατών
Πλέον δε μπορεί να το αποφύγει κανείς: ο κόσμος θα ποστάρει τόσο τις καλές όσο και τις κακές εντυπώσεις από μια εταιρία. Είναι επομένως πολύ σημαντικό να ψάχνει κανείς το διαδίκτυο για θετικά ή αρνητικά σχόλια σχετικά με μια εταιρία και στη συνέχεια να παρακολουθεί την εξέλιξη. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα ενθαρρύνει και να ευχαριστεί τους πελάτες για τα θετικά τους σχόλια ενώ ταυτόχρονα θα προσπαθεί να διαχειριστεί τους δυσαρεστημένους πελάτες.

• Παρακολουθεί τις τάσεις και ενθαρρύνει τη χρήση των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης
Είναι σημαντικό για τις εταιρίες να είναι ενήμερες για τις τελευταίες τάσεις και εργαλεία για να εξασφαλίσουν ότι βρίσκονται πάντα μπροστά από τον ανταγωνισμό επικοινωνώντας με το μέγιστο δυνατό αριθμό πελατών.

• Έρευνα για ειδήσεις και άρθρα για αναδημοσίευση
Σε κάποιες εταιρίες μπορεί ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης να ασχολείται με το να ψάχνει στο διαδίκτυο άρθρα, ειδήσεις και συμβουλές που σχετίζονται με το αντικείμενο της εταιρίας και που μπορούν να αναδημοσιευτούν στη δική της σελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

• Οργανώνει εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι εκστρατείες μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης είναι πράγματα όπως ηλεκτρονικά κουπόνια, προωθητικοί κωδικοί ή το να μπεις σε κλήρωση για να κερδίσεις κάτι αν κάνεις “Like” στη σελίδα της εταιρίας στο Facebook. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα φροντίσει να αναπτύξει και να εφαρμόσει αυτές τις ιδέες.

• Διαχειρίζεται τις εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Είναι πολύ σημαντικό να εντοπίζει και να παρακολουθεί κανείς την αποτελεσματικότητα αυτών εκστρατειών στο διαδίκτυο ώστε να μπορεί να υπολογίσει το κέρδος αυτής της επένδυσης. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα δώσει αναφορές στα στελέχη της εταιρίας ως προς το τι ήταν αποτελεσματικό και τι όχι.

• Δημοσιεύει άρθρα στα blogs
Για να είναι κάποιος ηγέτης σε οποιοδήποτε πεδίο, είναι σημαντικό να γράφει ενδιαφέροντα άρθρα ή να αναδημοσιεύει θέματα σχετικά με την εταιρία ή το πεδίο με το οποίο ασχολείται. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα το κάνει αυτό.

• Εργαλεία σελίδων κοινωνικής δικτύωσης
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε την αποτελεσματικότητα των διαφορετικών καναλιών. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα χρησιμοποιήσει το TwitterCounter και το Google Analytics για να μετράει τα κλικ και την κίνηση.

• Ψάχνει στο διαδίκτυο για θέματα συζήτησης σχετικά με την εταιρία
Πάντα υπάρχουν σε εξέλιξη συζητήσεις στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρουν καλές ευκαιρίες για προώθηση της εταιρίας. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα συμμετέχει ενεργά σε συζητήσεις, chats, blogs, ανέβασμα βίντεο κλπ. για αν περάσει το μήνυμα της εταιρίας, να την κάνει πιο γνωστή και να έλξει νέους πελάτες στη σελίδα της εταιρίας.

• Δίνει αναφορά στους ανωτέρους
Μια σωστά οργανωμένη επιχείρηση χαρακτηρίζεται από καλή εσωτερική επικοινωνία. Ο διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι σε συνεχή επαφή με το τμήμα δημοσίων σχέσεων, Marketing, πωλήσεων και διοίκησης για να τους ενημερώνει σχετικά με τα σχόλια του κοινού, τα παράπονα και τις συζητήσεις γύρω από την εταιρία.

• Προωθεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσα στην εταιρία
Ενημερώνει το προσωπικό για τη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και για την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών. Επίσης προωθεί την δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης μέσα στην εταιρία.

Author: Maria Sgouri

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.